Friday, December 21, 2012

...F.R.I.E.N.D.S...

Salam,

Sudah pertengahan Disember 2012 sekarang. Rasa macam sekejap saja masa berlalu. Langsung tidak terasa    sudah hampir 4 bulan berada di semester 1 tahun 3 pengajian. Mungkin juga disebabkan kerja dan tugasan yang banyak buat diri tidak sedar yang Disember pun hampir melabuhkan tirai, ohh cepat betul masa berlalu.
Di pengkahiran Disember ni tiba-tiba teringin untuk menulis sesuatu tentang mereka yang sentiasa bersama saya di UUM ni. Rasanya penting untuk tulis sedikit sejarah bagaimana kami bertemu di sini. Kisahnya mungkin tidak menarik seperti LOVE STORY, tapi hati ni tetap berkeras untuk buat entry pasal mereka yang disayangi.
Tanggal Julai 2010 merupakan detik permulaan segalanya, Julai jadi saksi bagaimana kami semua boleh berjumpa, berkenalan, menjadi BFF dan insyaAllah akan kekal menjadi sahabat sampai bila-bila. InsyaAllah. Kelas kemahiran Berfikir merupakan kuliah pertama menjadi medan pertemuan, mulanya masing-masing segan untuk memulakan bicara, namun yang pasti keseganan itu telah membuatkan kami semua menjadi sahabat hingga saat ini. Saya tidak dapat membayangkan kehidupan di UUM tanpa mereka ini. Waktu sedih, gembira, saat shabat sangat diperlukan mereka sentiasa ada bersama. Saya bukannya seorang pelajar yang pintar, bila diajar akan terus masuk ke dalam kepala otak, tapi sebab adanya mereka ini Alhamdulillah saya mampu untuk buat yang terbaik bahagian akademik. Saya masih ingat, di awal semester 1, seorang senior tegur saya kenapa berkawan dengan seorang cina, dan saya agak terkejut sebab perlukah teguran itu diberikan. Mahu saja saya bertindak rude terhadap senior tu, tapi saya cuba untuk bersabar dan bertanya kenapa. Jawapan yang diberikan agak menarik, lebih kurang macam ni laa maksud senior tu "dorang ni jenis kedekut ilmu". Tidak terus membuat anggapan negatif terhadap senior tu, saya masih cuba bersangka baik, mungkin dia pernah terkena dengan orang yang seperti itu. Tapi bagi saya Melayu, Cina or India still ada yang suka untuk berkongsi ilmu dengan kawan-kawan yang bukan sekaum dengan mereka. Dan bila fikir balik apa yang senior tu cakap sekarang, macam mahu saja pergi jumpa dengan dia and said; "sorry kak my friend is not that kind of friend, he's very nice, good, and paling penting TIDAK KEDEKUT ILMU!"
Chuah, Fara, Ezra, Mei thanks a lot for giving me this kind of opportunity and becoming my best buddies. I appreciate it damn much! TQ for always be there, support me in every condition, share your ideas with me and thanks for everything. Siblings forever=)

my pororo team=)

 

No comments: