Friday, December 10, 2010

..Menangis..


Apa yang menyebabkan kamu menangis sepanjang hidup kamu?? Mesti banyak benda yang kita sudah menangis.. Yaa, saya pun sama.. Menangis menangis dan menangis.. Hehe, saya tiba-tiba teringat cerita keluarga saya waktu saya budak.. Dorang cakap saya ni jenis suka menangis, sikit-sikit menangis "tu pasal mata ko ala-ala panda sudah tu" thats what my sister Bayd cakap.. Pastu kalau orang yang akan jaga saya pun saya akan "pilih", kalau saya tidak suka tu orang saya akan nangis.. Haha, saya tidak ingat pla perangai saya macam ni waktu budak-budak dulu..

Bila kali terakhir kamu menangis dengan bersungguh-sungguh?? Hurmm, 1. Tahun 2009 waktu saya berdoa supaya saya dapat keputusan STPM cemerlang.. Doa saya maa Allah supaya Dia bagi saya kejayaan sebab saya sudah berusaha dengan baik dan bersungguh, tidak pernah saya bersungguh-sungguh dalam belajar kecuali waktu STPM tu.. Alhamdulillah dapat result pun ok juga, tidak laa mengecewakan.. 2. Tahun 2008, waktu bapa yang tersayang pergi kc tinggal kami selamanya.. Saya minta sama Allah supaya roh bapa tersayang sentiasa berada dikalangan orangorang yang beriman dan jauhkan dia dari azab seksa kubur dan neraka.. Amin..

Apa yang buat kamu menangis setakat ni (tolak yang kamu tingu muvie arr)?? Jawab dalam ati arr, hehe..

Tapi yang penting sepanjang kita hidup ni kan, mesti banyak sudah kita menangis kan.. Kalau kena tadah tu air mata mesti penuh itu dorom dengan air mata kita kan, hehe.. Tapi kan, saya tiba-tiba tepikir itu air mata yang keluar disebabkan perkara yang macam mana??(penuh makna ni).. Ada kawan tanya maa saya, berbaloi ka kita maw menangis sebab boifren?? Menangis sebab kawan?? Kamu rasa apa macam?? Perlu ka kita menangis sebab dua benda di atas?? Kalau sebab kawan mungkin saya akan menangis tapi kalau sebab boifren saya kurang pasti samada saya akan nangis atau tidak.. Alaa, kawan saya panggil sudah makan di bilik dia.. so semoga kita ketemu lagi nanti ok?? hehe=)..

Ehh, jan lupa jawab dalam ati tu pertanyaan saya tadi arr..

4 comments:

Askidah Olumis said...

menangis is good physically, mentally and even spiritually uplifting... read http://tehranifaisal.blogspot.com/2010/12/kekuatan-kita-poco-poco-kekuatan-mereka.html

Bugiey Tahir said...

ahaha, already read it bha pen.. sy tulis yg ni pun sbb sy baca yg itu laa, sbb sy menangis baca tu blog dy..

WhiteColdDoor said...

kuh..haha, sy xingat lagi bila sy menangis...abis banyak ketawa kan

Bugiey Tahir said...

ko tu mmg dasar, ahahaha.. tp actually kan kita nangis mmg sbb perkara yg berbekas d ati bei.. ada kunun kita maw nangis sbb yg ntah2.. ahaha